perjantai 5. syyskuuta 2014

Etapit 4 ja 5 saavutettu!

Jippidippijei! Mä olen yrittänyt hillitä itseäni, etten liian usein hyppäisi vaa'alla, mutta tällä viikolla on tullut käytyä useampanakin aamuna lukemia ihmettelemässä. Ja tänään se sitten tapahtui: vaaka näytti tasan 130 kiloa! Olen tänään 20 kiloa kevyempi kuin puoli vuotta sitten!!! Samalla saavutin etapin nro 4 eli painoindeksini on nyt alle 45. Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka onnellinen olen! Itse en vielä niinkään näe peilissä eroa: edelleen sieltä minua katsoo ylipainoinen, pömppömahainen nainen. Muutaman tutun suusta olen kuitenkin kuullut jo ihmettelyä muuttuneesta ulkomuodosta ja osa vaatteista on jäänyt todella isoksi. Jopa se punainen kevättakkini, joka jäi vielä maaliskuun alussa melkein 10 senttiä ammolleen edestä, menee nyt sujuvasti kiinni ja on jopa hieman liian iso!!

Mulla on menneiltä vuosilta hyvin monenkokoisia vaatteita kaapissa ja on ollut mukava huomata, että mahtuu taas johonkin vanhaan lempivaatteeseen. Uusia en ole pahemmin ostellut, koska tarkoitus on että nekin jäävät hyvin pian pieneksi, joten sinnittelen pienentämällä housuja ja shoppaamalla kirppareilla. Uikkarit meinaan kyllä ostaa heti kun vaan sopiva malli tulee vastaan, sillä yhdet, takapuolesta lepattavat uikkarit nakkasin jo roskiin ja nyt käytän vanhaa äitiysuikkariani... Kävin kyllä eilen sovittelemassa uikkareita parissa marketissa ja Seppälässä, mutta ne oli kaikki kummallisen mallisia. Osassa oli leveydessä kyllä tilaa, mutta napaväli loppui kesken. Toisissa taas oli niin kapea se rinnan alle tuleva osa, ettei koko uikkari noussut mun lantioni ylitse. Ja sitten bikineissä oli hyvän kokoisia alaosia, mutta yläosista tursui rintavarustua toivottomasti ulos. Ehkä mun on vaan avattava lompsaani ja marssittava johonkin erikoisliikkeeseen hakemaan sitä pukua... Voi että, miten mä odotankaan sitä että voin valita vaatekaupassa minkä vain uimapuvun, alusasun tai vaatteen ja se sopii päälle. Läskinä oleminen alkaa turhauttaa jo aika paljon!

Huomenna lähdemme koko perhe pienelle lomaselle ja toivon, että onnistun pitämään edes jollain lailla ruokavaliostani kiinni! Yritin äsken jo miettiä, että mitä pakkaan itselleni autoon matkaevääksi ja päädyin tunkemaan kassiin pussillisen suolattuja manteleita, pari omenaa ja levyn tummaa suklaata. Ei paras mahdollinen evästys, mutta parempi kuin ei mitään. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti